Empty beach VII

9 thoughts on “Empty beach VII

  1. Krachtige contrastrijke foto, die de immense verte mooi weergeeft. Door het lage standpunt wordt het paaltje monumentaler.

  2. Zo mooi van iets eenvoudig en simpel.
    Een contrast en kleurwarmte (zelfs te zien in z/w, jaja) om u tegen te zeggen.
    Met een sterk fotografisch oog.

  3. Geweldig die zwart/wit landschapfoto’s van jou, een branche waar ik nog niet veel van ken.
    Ik vroeg me af hoe je die lucht zo contrastrijk krijgt. Gebruik je filters op je lens of doe je alles in postproductie?

    • Dit is postproductie. Het meeste werk wordt gedaan in Lightroom door bij de zwart/wit-conversie het blauwkanaal helemaal naar -100 te schuiven (heeft natuurlijk het meest effect bij een goed gesatureerde blauwe hemel). Indien nodig of als ik nog meer dramatiek wil, komt er op de lucht nog wat extra PS bij kijken.

  4. Knap! Ik heb dat ook wel al eens gedaan maar ik krijg dan heel veel ruis in mijn lucht, vandaar dat ik eerder dacht dat het niet in postproductie gedaan was.

    • Oh, maar dat durft zeker wel voorvallen die ruis. Ik heb daar echter hoegenaamd geen probleem mee. Zelfs als je er een hoogkwalitatieve print van laat maken op echt zwart/wit-papier stoort dat absoluut niet, met een beetje “analoge” look and feel is niks mis ;-)

Geef een reactie

