Veerle & Tim… in 10 foto’s

Afgelopen zaterdag werd alweer huwelijksrepo nummer 2 van het jaar ingeblikt, hoog tijd dus om eens wat te laten zien van m’n eerste trouwpartij voor dit seizoen. Ik zal het dit jaar beperkt houden tot blogposts van 10 foto’s, maar ik plaats later nog wel een ruimere selectie bij de reportages.

Het aankleden. Veerle wordt geholpen door haar getuige, de sluier hangt klaar…

veerletim_018

Bij deze foto had ik het geluk dat de sluier even blijft haken aan de muur en zo mooi open waait.

veerletim_028

Synchroon tekenen…

veerletim_066

Veerle en Tim gaven me de kans een portretsessie te houden op een ronduit unieke locatie. De mama van Veerle werkt bij Axel Vervoort, de wereldbefaamde antiquair die onder meer Sting tot zijn klanten mag rekenen. Ik was een tikje nerveus, want ik wou dat de foto’s toch een beetje een bepaald niveau haalden, passend bij de uitstraling van “Het Kanaal” (de voormalige mouterij Albert in Wijnegem).

Het beton van de silo’s zorgt voor een prachtige achtergrond. Hier werd trouwens nauwelijks een vignet toegepast bij de nabewerking: een betrokken hemel zorgde voor een natuurlijke softbox, door de ronding van de silo’s worden de hoeken automatisch donkerder.

veerletim_095

Opname in een zeer donkere ruimte, met slechts enkele spots. Extra licht komt van de flits op de camera, schuin achterwaarts gedraaid en gebounced op… een piepschuimplaat, omhooggehouden door m’n bevallige vriendin en assistente ;-).

veerletim_108

Opname in een overweldigende zuilenruimte. Hier werd enkel natuurlijk licht gebruikt dat binnenvalt door de ramen.

veerletim_128

Misviering met een zeer enthousiaste dochter Marie (foto genomen door m’n vriendin/assistente)…

veerletim_170

… en een stralende bruid, uiteraard.

veerletim_212

Tot slot nog de openingsdans, op Satellite van Santana.

veerletim_334

veerletim_347

12 thoughts on “Veerle & Tim… in 10 foto’s

  1. Zeer knap werk en ik twijfel er niet aan dat het koppel geen seconde spijt heeft over de keuze van fotograaf. :)

    Mijn persoonlijke favoriet is die in de zuilenruimte.

  2. ik word al bang als ik denk aan juni. Dan maak ik trouwfoto’s voor een collega. Maar ik heb dat nog nooit gedaan en ik ben bang en ik ga nooit zo’n mooi resultaat kunnen bieden!

  3. Heel sterk werk. Zoals we gewoon zijn van je. Die sluier, tja dan heb je als fotograaf even het geluk aan je zij. Toch sta je weer op het goede moment op de juiste plaats.

Geef een reactie

