Stephanie & Stijn: best of

Eén van mijn favoriete reportages dit jaar. Stephanie en Stijn mogen volgen op hun huwelijksdag, bracht me op enkele van de mooiste plekjes in Vlaanderen. Van Eeklo naar Damme en van Sijsele naar het Godshuis in Sint-Laureins werden we ook nog eens vergezeld van een stralende najaarszon. Waren eveneens van de partij: de kat des huizes, een schitterende maar niet altijd even betrouwbare Delahaye, gelukkige mensen, romantiek, sfeer, feeststemming etc… Eigenlijk heb ik aan deze dag weinig woorden toe te voegen, ik hoop dat de beelden voor zich spreken. Een selectie.

Voor nog iets meer beelden? Klik hier.

stephaniestijn_001

10 thoughts on “Stephanie & Stijn: best of

  1. 2:10 uur in de nacht… kan de slaap niet vatten en dus sta ik maar even op. Computerke aan, blogjes bekijken, tatarata!! S.goovy’s lang verwachte fameuze polders-meetjeslandse trouwreportage staat eindelijk online! Meteen nog wakkerder dan dat ik al was en dat was nu net niet de bedoeling!! Bedankt Steven!
    Al drie keer over en weer gescrold !!
    Het is pas als je zelf ook af en toe een trouwreportage meepikt dat je dit ten volste weet te waarderen. Dit is weer eens absolute top. En ik moet me hier stevig bedwingen om niet de lyrische toer op te gaan.
    Een uitschieter, een beeld dat er boven uit steekt vind ik niet…
    En dat zegt alles!!
    Je bent voor mij de top der huwelijksfotografen, Steven!
    Hoe kan ik nu de slaap weer vatten… :-(

    > Ik kan niet ontkennen dat ik geflatteerd ben door je mooie woorden. Ik hoop dat je de volgende dagen de slaap ook nog kan vatten, als ik zeg dat ik van mezelf vind dat ik er nog lang niet ben. Technisch is er nog een pak groeimarge. Zo is mijn enige 2.8-lens de Tamron 17-50mm, kan je nagaan. Naargelang de omstandigheden (niet in deze repo) komt er naar mijn zin nog te veel flitswerk aan te pas. Ook op het vlak van coaching kan het nog wel beter. Eigenlijk moet ik mijn koppels nog eens wreed bedanken omdat ze steeds zo los en open meewerken, ook al vinden sommigen dat ze “niet pakken op papier”. Dus top? In mijn ogen verre van. Maar ik werk eraan, en met veel voldoening, ondanks de vaak late uurtjes als zelfstandige bijberoeper naast een full time job.

  2. Bon ja, de potentiële top der huwelijksfotografen is natuurlijk misschien beter verwoord. Het kan altijd beter en een groeimarche is er steeds en voor iedereen (ik was dan toch nog niet helemaal wakker, nu wel)
    Topwerk blijft het!
    Ik vind de 17-50mm 2.8 dé ideale lens voor huwelijksfotografie

  3. Jij trekt met deze reportage weer alle registers open. Topwerk hoor. Groeimarge is er nog steeds, voor iedereen, maar dit leunt toch al heel sterk bij de perfectie aan.
    Je flitstechniek is alvast heel fijn en beheerst.
    Mijn complimenten.

  4. Zo’n mooie huwelijksreportage heb ik zelden gezien, dit werk staat dus op je lijf geschreven.
    Echt knap.

  5. weer een lekker solide serie. wat opvalt is de nette manier van flitsen in donkere situaties. vraag me af of je alleen oncamera flits gebruikt of iets indirects zoals een flitsplu…

    wat me toch van het hart moet zijn de tenenkrommende geensceneerde ‘grappige’ plaatjes zoals de evenwicht op de paaltjes en het bezoek aan de boekenmarkt. ik begrijp de zin niet van een volledig gekleed bruidspaar in een omgeving of op een manier te plaatsen die, als ze normaal gekleed waren, al heel erg flauw waren. moet het lijken alsof ze de belangrijkste dag van hun leven even moeten uitstellen voor een nog belangrijkere aankoop van een stoffige 2e hands stripboek ? dit soort plaatjes hebben nix met het plechtige van de dag te maken en ondermijnen het eerder dan dat het aanvult. het maakt de fotos ook ..eh (sorry).. goedkoop en dat heeft je serie helemaal niet nodig. die staat altijd als een huis. dus waarom ? even voor de duidelijkheid.. het is geen aanklacht tegen jou, want zie het bij vele trouwreportages van andere fotografen. lijkt een soort onverklaarbare traditie…

    anyway…

    er zitten een paar echte knallers tussen.
    3 – de blik in de spiegel. mooi grafisch beeld, details en dat je haar gezicht alleen in de spiegel ziet.
    16 – met de molen op de achtergrond. beetje vreemde houding die handen om-en-om maar mooi beeld door vervanging in de diepte.
    17 – OE.. heel mooi kadertje.. dit mag je meer doen ! hele fijne sfeer.

    leuk ook te zien hoe de poes later in de serie terug komt als … getuige ? heb ik nog nooit gezien dat de huisdieren de ceremonie ook mee maken.

    > Dank voor je eerlijke reactie Ruud, dat wordt zeker geapprecieerd. Ik kan je volgen in je redenering. Uiteindelijk kan je zo’n reportage op heel diverse manieren aanpakken. Maar uiteindelijk telt voor mij waar het koppel zich goed bij voelt en achteraf blij mee is. Vaak zijn zulke “spelletjes” goed om eventuele spanning of poseer-onwennigheid wat te doorbreken, om los te komen of om gewoon in de lach te schieten met wat ze eigenlijk aan het doen zijn. En eerlijk, ik durf tijdens een wandelingetje ook nog wel eens op zo’n paaltje springen hoor… en Damme staat bekend als boekendorp, vele mensen snuisteren daar doorheen de rijkelijk uitgestalde bakjes. Aan de blik van Stephanie en Stijn te zien, lijkt het me dat ze het toch best plezant vonden.

    Verdere antwoorden op je vragen: tot nu toe gebruik ik de flits steeds on-camera, meestal met diffusor-kapje en het toestel op trage sluitertijd/rear curtain. In dit geval werd enkel bij receptie/avondfeest geflitst. En de poes? Die was ringdrager van dienst ;-)

    Nogmaals werkelijk bedankt voor je comment (ook aan de anderen trouwens). Dit was mijn 13de reportage in totaal. Ik heb al veel geleerd t.o.v. vorig jaar. Maar zoals ik hierboven ook al aangaf: there’s always room for a (lot) more improvement. ;-)

  6. Ik heb helemaal geen moeite met het snuisteren in de boeken of paaltjeslopen. Integendeel. Dit hoort bij Damme. Het was een origineel idee om de poes bij het huwelijk te betrekken. Als ik het goed snap dan heeft dat diertje de ringen in haar strik zitten?

    > Inderdaad, de ringen zitten in de strik

Geef een reactie

