Brugge > Damme (III)

bruggedamme03

Actua van de dag: http://www.deredactie.be

7 thoughts on “Brugge > Damme (III)

  1. Ik heb daar zowel deze zomer als in de herfst foto’s gemaakt en het viel mij op hoeveel gemakkelijker het is om het contrast te overbruggen in de herfst! (omdat er meer licht door de bladeren schijnt)
    Hier op dit beeld is het putje zomer en toch heb je het contrast goed onder controle! (wat aan moeten sleutelen veronderstel ik)
    Je zou het niet meteen zeggen, maar dit is geen simpele plaat!

    > Volkomen mee eens. Wat je niet weet, is dat het die dag ietwat nevelig was en de felle zomerzon niet echt doorbrak. De originele kwam er naar mijn smaak dus wat flets uit. In de nabewerking heb ik hier dus eigenlijk meer contrast toegevoegd, ook al omdat ik graag wat dramatiek in een foto steek ;-)
    De originele? Klik

  2. Ik heb de originele bekeken en was inderdaad wel verrast. Bij normale zomerse omstandigheden lopen de dondere partijen onder de bomen compleet zwart ( tenminste als je de lichte partijen nog redelijk gedetailleerd wilt zien)
    Zo zie je maar… bij landschapsfotografie speelt het licht zo’n sterke rol. Elke dag is anders…

  3. Weeral zo’n droomplaatje.
    Net gehoord op het regionaal nieuws dat ze de populieren gefaseerd zullen vervangen door nieuwe (sterkere) exemplaren.

    > Yep, zie ook het linkje onder de foto ;-)
    429 Populus Canadensis Ogyworden vervangen door 434 Populus Canadensis Marilandica

Geef een reactie

