Aaike & Kristof: best of…

Op zaterdag 24 mei gaven Aaike en Kristof elkaar het ja-woord in Ledeberg. Zoals eerder al aangehaald, kreeg dit huwelijk een “gaelic” tintje. Een bruidegom in kilt met het nodige gevoel voor humor en een stralende maar vaak ook emotionele bruid, maakten er een prachtige dag van. Ik toon hier graag enkele van mijn persoonlijke favorieten.

Opmaak van de bruid. Aaike en Kristof wonen niet zo groot, dus het was een beetje zoeken naar goeie invalshoeken. Bij deze foto viel het licht perfect.

De vorige foto werd gemaakt met de D70 op ISO400 en de Nikkor 50mm 1.8. Ik werk echter ook graag met een zoomlens en flitser ingesteld op het tweede gordijn, waarmee je zeer dynamische effecten kan maken.

De bruidegom is gearriveerd, tijd voor een innig moment…

… en tijd om te stralen

Zo’n trouwpartij, dat lokt natuurlijk nieuwsgierige buren ;-)

Tijdens de viering zorgt één van de bruidskindjes voor de nodige animatie.

Emoties bij het moment van de waarheid…

Complete verrassing voor Aaike: Kristof demonstreert zijn kunsten op de “drums” samen met de Ghent District Highlanders.

Tijdens zo’n viering is er altijd wel gelegenheid om het gebeuren vanuit een ander oogpunt te bekijken.

Neen, hier werd geen UFO gespot. Eén van de ballonnen koos het luchtruim.

Een portretsessie aan het prachtige Kasteel van Ooidonk… mét champagne! De weersomstandigheden waren zowat ideaal: een vaak gesluierde zorgde voor zacht licht. Wanneer ze ietwat harder doorkwam, gebruikte ik ze als tegenlicht en werden de gezichten ingeflitst.

Boeket en ringen…

En als afsluiter (klap op de vuurpijl) een fijne receptie met geweldig lekkere hapjes. Zelf ben ik ook wel een Ierland- en Schotland-fanaat, dus de haggis werd zéér op prijs gesteld :-)

Aan Aaike en Kristof: schol en nog vele gelukkige jaren samen!

Voor een nog iets ruimere selectie aan beelden: klik hier

12 thoughts on “Aaike & Kristof: best of…

  1. Amaai, als ik dit allemaal zie dan val ik toch haast van m’n stoel. Stuk voor stuk mooi uitgekiende platen. Knap belicht, mooie beeldvulling en vol van emotie en sfeer. Hoedje af. Ik dacht net hetzeldde als frederick (fbaert).

  2. Dat lijklt me nou zo moeilijk. Het moet allemaal maar lukken. Je kunt het niet nog eens overdoen. Knap werk.

  3. Ontzettend goed belicht hoor allemaal, knap werk. Ik weet uit ervaring dat een trouwreportage niet zomaar wat kiekjes maken is op het juiste moment. Er komt veel bij kijken en is zeker niet te onderschatten. Je stijl bevalt me enorm: fris, strak en ruimte voor iets extra.

  4. Hele mooie reportage! Volgende maand ga ik ook foto’s trekken op een trouwfeest (niet als hoofdfotograaf veronderstel ik, maar toch). Deze reportage geeft me al wat ideeën!

Plaats een reactie