Vlieger

Voor de tweede keer al werd één van m’n foto’s gekozen voor een gezamelijk projectje van het Centrum voor Beeldexpressie en Creatief Schrijven. Bedoeling is dat mensen een tekst of gedicht schrijven, passend bij de bewuste foto. Beide worden tenslotte gepubliceerd in Beeld Express, het tweemaandelijks tijdschrift van het CvB.

Onderstaande foto werd knap van een gedicht voorzien door Willemien Mensinga en prijkt dus in het 3de nummer van Beeld Express. Ik vind het alvast een heerlijk stukje tekst! (de typografie is spijtig genoeg niet helemaal zoals het moet zijn)

           Vlieger

                  zal u-i-t-g-e-v-l-o-g-e-n zijn

                  werd windvanger op het strand

           knarsetand

                  k  o  r  r  e  l  s  zand

           stof om over te praten

7 thoughts on “Vlieger

  1. Geweldige combinatie. Altijd knap een foto en een gedicht te combineren. het lastigste lijkt me een foto te maken bij een gedicht.

    > Dit is een idee waar ik inderdaad ook al even mee rondloop om daarrond iets uit te werken. Als Willemien zou meelezen: je mag nog een mailtje van mij verwachten ;-)

  2. Fotograferen vind ik al moeilijk genoeg….nog een gedicht erbij…nee, dan zal ik iemand moeten inhuren zoals b.v. Willemien.
    Toch heeft ’t wat: zo lees ik graag de teksten bij de foto’s van Marie Jeanne Smets
    http://www.mjsmets.be/weblog.htm
    Deze is zeker de moeite waard en publicatie is zeer terecht.

Geef een reactie

