Ierland (9)

Ierland is natuurlijk hét land van de High Crosses, de vaak metershoge, handgesculpteerde Keltische kruisbeelden. In Clonmacnoise staat het befaamde Cross of the Scriptures, 4 meter hoog en gekapt uit één blok zandsteen in 900 na Christus. Het beeld dat je buiten ziet staan (foto 1) is een replica, maar het originele kan je ter plaatse in volle glorie bewonderen in het bezoekerscentrum.

Fototechnische PS: ik weet het, de hooglichten in de wolken zijn op het randje. Ik zat hier wel een beetje tegen de limieten van het (compacte) toestel aan.

5 thoughts on “Ierland (9)

  1. Prachtige fotos Steven! Klaarblijkelijk heb jij wat meer tijd gehad dan ik; ik heb nog veel in te halen! ;-)

  2. Ja die had ik al verwacht. Prachtige voorbeelden met fraaie keltische motieven. het”doorkijkje” vind ik erggeslaagd.

Geef een reactie

