Ierland (1)

Een greep uit de afgewerkte foto’s van het huwelijk van Aaike & Kristof kan ik hier natuurlijk nog niet prijsgeven vooraleer zij die zelf gezien hebben. Vermits ze beide dol zijn op de nodige “gaelic stuff”, biedt me dat wel een ideaal bruggetje om enkele foto’s van mijn reis naar Ierland in 2003 uit het archief te vissen.

De beelden die je de volgende dagen mag verwachten werden allemaal genomen met mijn eerste digitale camera: de Canon Powershot G2. Een geweldige compactcamera waar ik veel plezier aan beleefd heb. Een jaartje later was de overstap naar digitaal met de Nikon D70 dan compleet.

Deze foto werd genomen vanop de Rock of Cashel, ergens tussen Kilkenny en Tipperary. En ik kan jullie verzekeren: met een niet zo accurate Michelin-kaart, was het toen inderdaad “a long road to Tipperary”. Rock of Cashel is een indrukwekkende rotsbult met kloosterruïne. Eenmaal boven heb je uiteraard een prachtig uitzicht op die typische groene Ierse weilanden. De ruïne in de verte is Hoare Abbey.

PS: oh ja, de locatie in de vorige blogpost was – zoals enkele inderdaad wisten – het Kasteel van Ooidonk.

8 thoughts on “Ierland (1)

  1. Ierland, prachtig land, vriendelijke mensen. Het is al een tijdje geleden dat ik er geweest ben maar ik krijg meteen zin om te vertrekken als ik je foto zie.

  2. Mooi om eens werk te zien uit je digitale beginperiode. Het is duidelijk dat je toen al een flinke dosis feeling had. Prachtige beeldvulling.

Geef een reactie

