Hallerbos

Eindelijk terug nieuw werk!

Mijn mobiele harde schijf met fotoarchief is twee weken geleden gesneuveld (na analyse blijkt ook data recovery geen soelaas meer te bieden). Ik ben dus al enkele dagen zoet met het terugzetten van backup-materiaal en het herstellen van (zelfs gewiste) data met het geweldige Rescue Data van Sandisk. Jammer genoeg heb ik niet van alles een back-up (I know, zet in de volgende uitgave van Van Dale mijn foto maar bij het woord steenezel), maar achteraf bekeken valt de schade nog een beetje mee. Soit, voortaan staat hier een nieuwe Lacie 500GB-schijf, én bewaar ik een tweede identiek exemplaar met back-up bij m’n moeder. Afgelopen week werd ik ook nog eens geteisterd door hardnekkige bacillen, en ook dat was niet bevorderlijk voor de kwaliteit en de regelmaat van de voorbije logs…

Maar inmiddels zijn we weer back in full force. De volgende dagen en weken mogen jullie nog beelden verwachten vanuit de Westvlaamse polders rondom het dorpje Wulpen. Maar eerst wat foto’s vanuit het alom aangeprezen Hallerbos. Ik was er nog nooit geweest, dus ik ken er niet de mooiste hoekjes en kantjes. Zelfs voor een eerste indruk én met een pak zondagswandelaars in de buurt, heb ik er toch mijn ogen uitgekeken. Waarschijnlijk wordt het de komende dagen allemaal nog net iets paarser, maar op vele plaatsen waren de purperen hyacintentapijten toch al vrij overweldigend. En in combinatie het uiterst aangename lenteweer, was het vandaag echt genieten geblazen. Merci trouwens aan alle lokale fotoblog-spotters om ons op de hoogte te houden van de toestand aldaar!

Genoeg gezeverd, nu foto’s!

7 thoughts on “Hallerbos

  1. Ha! Bijzonder leuk dat je ook langs geweest bent, Steven! Je toont hier het bos zoals het is: een oase van blauw! Met het mooie weer dat ze voorspellen denk ik misschien toch nog eens te gaan. We zien wel…

    > Eigenlijk jammer dat je de geur niet kan meefotograferen, want ook dat vind ik bijdragen tot de totaalervaring.

  2. Jammer dat je wat foto’s kwijt bent, maar goed, ik heb zelf ook niet zo een geweldig backup-plan (en dat als IT’er…) – Wat betreft je foto’s – heel mooi werk, prachtig zelfs, misschien moet ik komend weekend toch ook eens gaan wandelen.

    > Als je kan, zeker doen! Ga vroeg of laat genoeg, want zoals velen al gezegd hebben, op de “piekuren” kan het er zeer druk zijn (maar gelukkig is het bos groot genoeg)

  3. Prachtig licht heb je er gevangen, dit is echt genieten. Het zal voor mij niet voor dit jaar zijn maar volgend jaar staat het met stip genoteerd in de agenda.
    Ik kijk alvast uit naar je foto’s van mijn geliefde streek: De westhoek.

  4. Tof om te zien dat je ook eens bent langsgeweest in het Hallerbos. Ik hoop dat je hebt genoten van de uitstap. Toffe reeks foto’s.

Geef een reactie

