Vlaanderens mooiste (1)

Koen zat er knal op in de vorige post: het was inderdaad een foto aan de voet van de Oude Kwaremont, natuurlijk overbekend van de Ronde van Vlaanderen, die volgende week zondag weer alle wielerliefhebbers in vervoering zal brengen.

De volgende dagen presenteer ik jullie enkele beelden van op en rond het parcours. Foto’s van de streek zonder schreeuwende fans, chique VIP-tenten in modderige weilanden, zonder volgwagens en motoren… maar links en rechts wel met onbekende moedige helden die met veel karakter de nijdige hellingen en waanzinnig slechtliggende kasseien trotseren. Jullie krijgen telkens een kleurenfoto en een zwart/wit-beeld per post.

Kwaremont, Keuzelingstraat (niet op parcours):

vlaanderensmooiste02.jpg
Paterberg: 360m kasseien, gemiddeld stijgingspercentage 12,9%, maximaal 20,3%
vlaanderensmooiste01.jpg
10 thoughts on “Vlaanderens mooiste (1)

  1. Kun je wel wachten tot zondag aanstaande? Gisteren was de E3 toch ook al mooi. Bijna succes voor jullie supertalent. Die patersberg kun je ook maar beter met de auto doen als ik die stijgingspercentages zie.

    > De foto’s zijn een beetje bedoeld als opwarmertje, in Vlaanderen zijn ze niet vies van een flinke dosis sfeerschepping in aanloop naar “het hoogfeest” van het wielrennen in ons landje. Kijk maar eens naar dit prachtige filmpje
    De stijgingspercentages van de Paterberg zijn ook niet bepaald gezond voor de koppeling van je auto hoor ;-).

  2. Mooi! Ik kijk al uit naar de rest van de reeks. Zelf ben ik nog nooit in die streek geweest (voor zover ik me kan herinneren).

  3. Mijn reactie ging zomaar vliegen! Ik wou dus zeggen: je kan niet geloven hoe fel ik uitkijk naar de overige foto’s van de reeks! Het is een streek die mij zeer nauw aan het hart ligt (ben opgegoeid in Drongen en ging destijds met de fiets de hellingen meermaals verkennen als jonge knaap (wist toen nog niet wat een diafragma was :-) )
    Zeer knappe foto’s! De foto van de Patersberg is subliem

  4. Schoon. Mooie foto’s, en een mooie streek. En als je de streek wat kent, dan is het nog eens mooier. :)

    Van Fleteren heeft trouwens ook een mooie foto van de paterberg, met op de achtergrond de electriciteitscentrale van Ruien.

    > Inderdaad. Ik weet intussen vanuit welk standpunt die genomen is. Maar hij was daar in veel betere omstandigheden (door het grauwe en mistige weer, zag ik de centrale zelfs amper liggen).

Geef een reactie

