Meeuwen

Meeuwen. Je vervloekt ze als ze weer eens iets op je geparkeerde wagen hebben gedropt. Maar anderzijds vind ik het geweldige beesten. Hoe ze gedragen door de wind voorbijzweven. Hoe ze krijsend en bekvechtend ruziemaken als je restjes brood op het strand naar ze toegooit. Hoe ze je staan te bekijken als je met je camera dichterbij sluipt… om dan altijd weer die fractie van een seconde te vroeg treiterend te gaan vliegen. Als ik aan zee ben, kan ik me er in ieder geval uren mee bezighouden en ik heb er al menig geheugenkaartje mee volgeschoten.

meeuwen01.jpg

meeuwen02.jpg

meeuwen03.jpg

meeuwen04.jpg

meeuwen05.jpg

meeuwen06.jpg

meeuwen07.jpg

8 thoughts on “Meeuwen

  1. Smaken verschillen hé, ik vind de derde dan juist weer iets minder dan de rest omdat de meeuw niet loskomt van de achtergrond. De overige foto’s zijn ronduit schitterend! Ik vind het ook prachtige vogels en kan bij benadering niet zeggen hoeveel foto’s ik daar al niet van getrokken heb! Nogmaals, hele mooie reeks!

  2. inderdaad meeuwen zijn erg fotogeniek en zijn bovendien vrij tam, je kan er beelden van blijven maken! Dit is alvast een mooie kleurrijke reeks!

  3. De vierde, omdat hij zo mooi van de omgeving loskomt door de prachtige scherptedieptewerking, en de vijfde omdat dat zo’n bekend beeld is, Ze willen allemaal het lekkerste hapje hebben.

Geef een reactie

