Dirk Roofthooft

Dirk Roofthooft was vanochtend te gast op het brunchconcert van deFilharmonie. Op het programma stond de uitvoering van Lemminkäinen, een suite symfonische gedichten van Jean Sibelius. De bekende Vlaams acteur luisterde het geheel op door tussen de vier delen door de teksten uit dit Finse heldenepos voor te dragen. Wanneer het orkest op weergaloze wijze de muziek tot leven bracht, zat Roofthooft met gebogen hoofd en gesloten ogen zichtbaar mee te genieten…

roofthooft1.jpg
roofthooft2b.jpg
8 thoughts on “Dirk Roofthooft

  1. Geen flits inderdaad. Als ik dat had gedaan, dan had ik de nodige banbliksems over me heen gekregen (het was zelfs wachten op luide passages in de muziek alvorens af te drukken, want tijdens een vorig optreden kloegen de artiesten al van het geluid van de sluiter). Ik zet mijn ISO op automatisch in deze situaties, eerste foto geloof ik 1600 en tweede 3200 ISO. Wel spotmeting gebruikt hier (wegens tegenlicht van twee rails felle lampen aan het plafond) en aan de ruisonderdrukking geprutst in Lightroom.

  2. Toch ongelofelijk hé, ik die in mij diatijd nooit verder ging dan 400 iso ( in uitzonderlijke situaties dan nog)! Sinds ik digitaal werk gebruik ik 400iso al wat meer. Maar er komen interessante nieuwe tijden voor mij aan. 1600 iso ! Leuk, al denk ik dat het zelden een goed resultaat zal geven bij landschappen of natuur (ik denk dan vooral aan de reeën in de buurt waar ik woon!!). Inderdaad ideaal voor dit soort opnames bij een lezing of concerten. Bedankt voor de info!

  3. Pas op hé Koen, dit is natuurlijk ook nog een verkleining voor een webplaatje. Op 100% aan 1600 iso is er wel degelijk goed wat ruis hoor (ik zet wel de ruisonderdrukking in de D300 niet te hoog, want ik vind persoonlijk toch wel dat je dan aan detail verliest). Maar ik kom van een D70 en wat je daar ziet op 1600, daar word je niet goed van ;-)

  4. mooi die 2e ik dacht dat dit Dirk was in absolute stilte maar eigenlijk was er veel lawaai, hoe een foto misleiden kan…. je voelt wel een innerlijke stilte voor de storm, was er geen rookmachine in de buurt, stilte voor de mist?

  5. Zelfs het verschil in ruis met een D200 is erg groot.

    Dirk Roofthooft is een erg goede acteur, ik zie hem graag spelen, kan verschillende genres aan en leeft zich echt in een rol in.

  6. Heel mooie portretten. En zeker niet gemakkelijk ivm het licht.
    Wat fijn, dat je de ruis voor een goed deel de baas kunt zijn.

Geef een reactie

