het KMI waarschuwt voor nevel en mistbanken

We blijven in de mistige sfeer… Oostduinkerke, 23 december 2007 om 8u31, appartementsblok “21”, zeven hoog. De slaapkamer aan de oostzijde van het gebouw kleurt rood. Het lijkt een stralende zonsopgang te worden, maar plots duikt een lage mistbank op. Ik neem snel de camera en maak wat beelden om even later een spurtje te trekken naar het salon aan de westkant, met zicht op zee. Ik zie nog net hoe de mist verder oprukt, het gebouw als het ware omarmt en vervolgens ook het strand inpalmt. Het zal de hele dag grijs blijven, het is ook die namiddag dat ik de reeks maakte in Noord-Frankrijk.

231207_1.jpg

231207_2.jpg

231207_3.jpg

231207_5.jpg

231207_4.jpg

15 thoughts on “het KMI waarschuwt voor nevel en mistbanken

  1. Toch wel mooi hé die mist, kan je lekkere foto’s mee maken. De eerste vind ik erg mooi. Bij de derde kan je goed zien hoe die mist over de grond loopt dat vind ik ook mooi om te zien.

  2. Op 3 februari 1977 was het grijs en miezerig met motregen. En de dagen daarna waren inderdaad met mist.

  3. Dit is een fijne serie om te zien. De derde foto vind ik mooi. Je kan tussen de mistflarden nog net wat strand zien.

  4. @lieve & sgoovy : hahahaha waaw super zijn daar geen archiefbeelden van van die eerste dag in de mist, lijkt me super

Geef een reactie

