KIDconcert (update)

Geregeld houdt deFilharmonie zogenaamde KIDconcerten. Tijdens deze optredens wordt een verhaal uitgebeeld door acteurs, terwijl het orkest enkele ondersteunende muziekstukken uitvoert. Voor de ouders met kids: een echte aanrader! De concerten duren nooit langer dan een uur en de afwisseling van muziek en luchtige, ludieke acteerprestaties houdt de zaak boeiend voor de kinderen. Het kind in mij is dan waarschijnlijk nog niet dood, want ook ik heb me geamuseerd ;-)

Eén van de medeleden van Fotoclub Crea heeft contacten met deFilharmonie, waardoor we al eens gevraagd worden om foto’s te komen nemen. Da’s uiteraard mooi meegenomen om weeral wat meer ervaring op te doen in het genre. Zoals de meesten wel weten kunnen de lichtomstandigheden op concerten vaak aan de slechte kant zijn. Bij een klassiek concert is dat niet anders en komt daar nog eens bij dat je meestal niet vlak voor het podium mag postvatten (geen versterkers hier en een klassiek musicus zal snel uit zijn concentratie zijn door voortdurend storend camerageklik, flitsen is al helemaal uit den boze). Ik beschikte hier nog niet over de D300 en moest het dus stellen met de D70 (door mij al eens omgedoopt tot “het ruisbeest”). Met de 50mm 1.8 lukte het nog aardig, zoals verwacht schoot de 18-200 3.5-5.6 ondanks VR vaak ruim te kort. Enkele impressies…

Update 20/12: inmiddels heeft deFilharmonie een selectie op de site geplaatst (http://www.defilharmonie.be/image/tid/78). Ik vraag me wel af wie ze zo zwaar door de jpeg-compressie heeft gejaagd…

Lobby:

kidc01.jpg

kidc02.jpg

kidc03.jpg

kidc04.jpg

In de zaal:

kidc05.jpg

kidc06.jpg

kidc07.jpg

kidc08.jpg

kidc09.jpg

kidc10.jpg

5 thoughts on “KIDconcert (update)

  1. Geef mij maar nr.7… ach, wat is het verleidelijk om te gaan vergelijken en dat is eigenlijk misplaatst omdat je deze foto’s als serie moet zien. Heel goed gedaan, Steven.

  2. Toch heel mooie sfeerbeelden. De zwart/wit-foto’s in de zaal vind ik de mooiste. Vooral het meisje dat haar hand voor haar mond houdt: de manier waarop ze haar voetjes zet is heel herkenbaar.

  3. Ze mogen er allemaal zijn, maar bij nr 2 komt het meisje zo heerlijk los van de achtergrond en staat ze er in de diagonaal met de fotograaf op de achtergrond, zo mooi kwetsbaar bij.

Geef een reactie

