Paard & parachute

Toegegeven, ’t is niet meteen de meest geïnspireerde alliteratie in de titel van deze post ;-). Deze foto’s maakte ik in december 2005, toen ik even een Tokina 12-24 4.0 mocht uitproberen. Leuk lensje, al heb ik ze toen bijna uitsluitend op 12mm gebruikt.

Het eerste beeld kwam aanvankelijk in de map met reserves terecht omdat ik er toen niet wild van was. Ik heb ze gisteren opnieuw opgeduikeld en na een flinke dosis dodge & burn ben ik er nu toch heel content mee. De tweede foto is wel op 24mm genomen. Indertijd heb ik gevloekt dat ik op dat moment net niet wat meer tele had staan om de parachutist groter in beeld te hebben. Maar het tegenlicht en de wolkenpartijen maakten van het shot toch één van mijn favorieten.

04_083.jpg

04_082.jpg

5 thoughts on “Paard & parachute

  1. Ik vind beide foto’s ook heel sterk. In de tweede foto vind ik het net goed dat je niet meer ingezoomd hebt, op deze manier krijgt de foto een heel dramatisch karakter. Prachtige lucht, goed bewerkt.

  2. mooie beelden… bekend lensje ;)
    ik gebruik m ook voornamelijk op 12 mm
    2e foto vind ik wsl mooier in groothoek dan tele. lekker de omgeving erbij.
    en kijk eens hoeveel aandacht ie trekt… zelfst de diagonaal gaat er naar toe.

Geef een reactie

