Zee in middenformaat

Momenteel volop mijn ruime archief aan “zee-foto’s” eens aan het opruimen. Sinds 2003 heb ik minstens 15 gigabyte aan beelden geschoten aan die plas water. Buiten wat uitschieters voor wedstrijden en slideshows voor de fotoclub, werd er nooit echt veel mee gedaan. Hoog tijd dus om duchtig te gaan selecteren. Ik ben van plan de beste beelden te bundelen in één of twee fotoboeken. Eén van de invalshoeken zou het middenformaat zijn, een uitsnede die me de laatste tijd erg charmeert. En ook al zijn zee en stranden wijds en leent dat zich misschien meer tot panoramische crops, zo’n heerlijk vierkante “6×6” heeft toch ook wel wat…

Onderstaande beelden dateren van december 2003. Toen nog genomen met mijn eerste digitale toestel, de 4MP Canon Powershot G3.

mf_001c.jpg

mf_002c.jpg

mf_003c.jpg

mf_004c.jpg

5 thoughts on “Zee in middenformaat

  1. Zo 15gb??? Ik wil denk ik niet weten hoeveel jij in totaal aan gb’s hebt…

    Die 3de foto spreekt mij het meeste aan, echt heeeel erg sterk is die plaat! Die andere zijn ook erg goed hoor!

  2. Het vierkant formaat charmeert mij ook, al enkele jaren trouwens, en jammer genoeg doe ik er te weinig of niets mee omdat het analoge zo tijdrovend is. Ik ben vandaag terug op pad gegaan, in het bos, heb twee filmpjes volgeschoten, 24 beelden dus, op 1,5u tijd.

    Die derde is krachtig hoor, sterke compositie!

Geef een reactie

