Stampe Fly-In

spitfiret9-blog.jpg

b25mitchell_blog2.jpg

b25mitchell_blog1.jpg

Afgelopen weekend mij weer eens voor het hoofd geklopt dat ik de Stampe Fly-In (je kunt het een airshow noemen, maar dan zeer kleinschalig en vooral toegespitst op oudere modellen) op de luchthaven van Deurne was vergeten. Ik had vrienden uitgenodigd om te komen eten en toen ik bij de voorbereidingen zwaar vliegend tuig hoorde overvliegen, wist ik hoe laat het was.

Het werd dus een over een weer gespurt tussen de keuken en het balkon. Het moet gezegd, vanop 10 hoog een B25 Mitchell bommenwerper zien voorbijscheuren, is op z’n zachtst gezegd vrij spectaculair. Vanop het balkon had ik jammer genoeg geen bewegingsvrijheid om de betere standpunten te kiezen. En was het bovendien hopen dat die vliegeniers een keertje mooi wilden overvliegen. Met de B25 wilde dat nog lukken, er was ook een leuke Spitfire T.9, maar die deed zijn trukjes netjes boven de tarmac, wat dus het nodige cropwerk met zich meebracht. Bovenstaande beeldjes in een “vintage”-jasje kunnen me echter toch bekoren.

6 thoughts on “Stampe Fly-In

  1. Hey Steven,

    den eersten keer op uwen blog maar het moet zeker niet onderdoen voor uwen webstek !!!!

    Schitterend ! Talent komt bovendrijven en ik zweer het u… ne keer ze u wa beter kennen kunt ge dit full-time gaan doen !

    grtz
    Davy

Geef een reactie

