Bekentenis

fontenay.jpg 

Als lid van amateurfotoclub Foto Crea Wommelgem neem ik al eens deel aan fotowedstrijden. Twee jaar geleden debuteerde ik in de Prijs van Vlaanderen van het CvB. De opzet was eenvoudig: twee maal per jaar vier foto’s inleveren per categorie. Bij de jurering van zo’n wedstrijd wordt een quotum vastgelegd (bvb 24 punten op 30) vanaf wanneer je foto “aanvaard” wordt. Om het simpel te zeggen: zo’n aanvaarding halen, wil dus zeggen dat je een goede foto hebt afgeleverd.

Vermits het mijn eerste deelname was, was ik vrij verbaasd dat ik in de eerste ronde reeds 3 aanvaardingen binnenhaalde in de categorie zwart/wit. Daar bleef het niet bij… in de tweede ronde opnieuw 3 foto’s aanvaard. Resultaat: winnaar van het eindklassement in zwart/wit. Deze jongen viel van zijn stoel. Niet dat het allemaal zoveel voorstelt, buiten een lichtelijke streling van het ego. Voor de prijs moet je het immers niet doen: een tinnen bord waarin m’n naam foutief werd gegraveerd.

Bovenstaande foto’s is één van de zes die werden aanvaard. Ze werd genomen in de abdijruïne van Fontenay, ergens diep in de Bourgogne. Ik weet niet of de jury het heeft gemerkt, op de club waren ze er alvast ingetuind…. : de lichstralen zijn een resultaat van eenvoudig selectie- en oplichtwerk in photoshop. Ik ben zeker geen fan van verregaand fotosoepen, maar een geintje af en toe mag wel.

3 thoughts on “Bekentenis

Geef een reactie

