Highway sunset

highwaysunset.jpg 

Vorige week zag ik deze foto op de blog van Michiel Hendryckx. Het blijft vooralsnog onduidelijk of Michiel even gevaarlijk deed als ik… toen ik al rijdend een foto nam van enkele wagens die zich onder mooi avondlicht naar huis spoedden. Gelukkig had ik een kleine compactcamera bij en hoefde ik dus niet te worstelen m’n D70. Desalniettemin niet aan te raden en niet echt voor herhaling vatbaar. Tenzij ik eens een chauffeur vind om me bij valavond rond te rijden.
 
Hoewel het een snapshot is, blijf ik het een zeer sfeervol beeld vinden (al zeg ik het zelf, ahum). De dag zit erop, de zon komt nog even vanonder een grijs en steeds donker wordend wolkendek piepen en ziet dat het goed is. Of hoe je zelfs op het spuuglelijke viaduct van Gentbrugge een beetje lyrisch kan worden…

Geef een reactie

