Deleted scene

deletedscene.jpg

Geboren en getogen in Mortsel, heb ik me nooit een Mortselnaar (Mortselaar?) gevoeld. Want Antwerpen is altijd de stad geweest waar ik me thuisvoelde, waar ik studeerde, uitging etc. Sinds kort woon ik in Berchem, op een klein appartementje, 10 hoog en met een prachtig uitzicht over de stad aan de stroom. Hoewel ik hoegenaamd niet in grote mate over het Aantwaarpse chauvinisme beschik, vind ik het toch dé stad van België.

Desondanks weet ik de karakteristieken van andere steden zeker te appreciëren. Zo kom ik de laatste tijd vaak in het Gentse. Gent is jong en open van geest. Je kan er rustig foto’s maken op straat, zonder vieze blikken toegeworpen te krijgen. Zo ondervond ik ook op een herfstige maar zonnige zondagmorgen, toen ik deze foto nam.

Jammer genoeg ben ik niet de meest georganiseerde jongen wat het opslaan en catalogeren van mijn foto’s betreft. Hoewel ik enkele beelden van die dag op pc had gedownload om een snelle webversie van te maken, heb ik een aantal van de originelen domweg van de geheugenkaart gewist. Ik had ze toch al opgeslagen op de computer… wat achteraf bekeken dus niet bleek te zijn. En hoewel de foto niet meteen de meest pakkende straatopname is, wordt ze toch een beetje uniek. Want vraag me dus niet om een muurgrote print van deze foto, want het 72dpi-beeldje dat je hier ziet is het enige wat me nog rest.

2 thoughts on “Deleted scene

  1. Hey Steven,

    Er kan er inderdaad nog eentje bij. Zo kan ik uw meesterwerken via deze weg nog bekijken. Succes ermee en ineens een goed voornemen voor 2007: een beetje orde in het opslaan en catalogeren van de foto’s! ;-)

    Groeten,

    Wim Geers

  2. Hihi, ‘k kan de Wim volledig gelijk geven. Maar ’t zijn der ook zooooooo veel op den duur dat ge niet meer weet waaraan en waaraf he.
    Maar niet getreurd … Zal u op een mooie dag nog wel eens mee het centrum insleuren. Om de rest van onze (ja, voel mij toch wel al heel Gents eigenlijk, ondanks da ik Antwerpse ben) waterkes te laten zien. En da zijn der zelfs 3 ;-) En ja, ik neem u ook mee op een bootje als het beter weer is. Is zeker ook de moeite om is te doen, hoewel da megatoeristisch lijkt kom je zo toch veel te weten over Gent. Is trouwens voor iedereen een aanrader! En Gentenaren zijn echt hele lieve vriendelijke mensen. Heb mij hier van in het begin welkom gevoeld. Iets wat in andere steden niet altijd het geval is.

    Dikke zoen!

Geef een reactie

